sobota, Maj 27, 2017

Hosting współdzielony czy dedykowany?

0

Hosting współdzielony to najtańsza opcja na rynku, jednak ma niewielkie możliwości oraz małą elastyczność. Klient ma do dyspozycji małą przestrzeń dyskową i pamięci RAM. Dlatego jest to usługa skierowana do małych firm oraz stron wizytówkowych. Hosting dedykowany natomiast to przeznaczenie zasobów całego serwera dla jednego użytkownika. Ta usługa jest skierowana do serwisów aukcyjnych, portali lub stron generujących wysoką liczbę unikalnych użytkowników.

Na co zwrócić uwagę, gdy już posiadasz sklep internetowy?

0
Na co zwrócić uwagę, gdy już posiadasz sklep internetowy?

Posiadając sklep internetowy, z pewnością najważniejszymi rzeczami w nim dla Ciebie jest dobry asortyment, szybka wysyłka i bezawaryjny system płatności. W tym ostatnim jest w stanie pomóc Ci system płatności Dotpay.

W czym przydaje się Google Analytics?

0
W czym przydaje się Google Analytics?

W internecie dane to podstawa- także wtedy, gdy chcemy się skutecznie reklamować. Właśnie dlatego jednym z podstawowych narzędzi stosowanych w marketingu internetowym jest Google Analytics.

Jak zapakować przesyłkę z e-sklepu?

0
Jak zapakować przesyłkę z e-sklepu?

Jakość zapakowania przesyłki może zadecydować o tym, czy klient ponownie skorzysta z usług danego e-sklepu. Jak więc uniknąć błędów przy nadawaniu paczek?

Promowanie sklepu internetowego na Facebooku

0
Promowanie sklepu internetowego na Facebooku

Media społecznościowe dają duże możliwości promowania swojego biznesu. Klienci, którzy polubili fanpage sklepu na Facebooku chętniej wracają po kolejne zakupy.

Fanpage sklepu

Fanpage można utworzyć za darmo, daje on dostęp do statystyk, pozwala na tworzenie pełnowymiarowych reklam, a także na przydzielanie uprawnień, np. pracownikowi, który będzie odpowiedzialny za prowadzenie strony.

Fanpage sklepu internetowego pozwala przede wszystkim na lepszy kontakt z klientami. Otrzymają oni informacje na temat promocji, rabatów lub najnowszej oferty, którą mogą następnie udostępnić swoim znajomym. Dzięki dobrze przygotowanym treściom można dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców. W przeciwieństwie do wiadomości wysyłanych w postaci Newslettera, fanpage jest widoczny dla wszystkich osób, które go odwiedzą.

Płatna reklama

Płatna reklama na Facebooku daje możliwość wyboru różnych opcji, które pozwalają na trafienie do konkretnej grupy odbiorców. Zaletą takiego rozwiązania jest duża elastyczność pod względem kosztów. Początkujący przedsiębiorca może zacząć promowanie swojego sklepu na Facebooku bez inwestowania dużych pieniędzy.

Sklep zintegrowany z fanpage’em

Przycisk lubię to można osadzić na stronie sklepu. Dzięki temu klienci, którzy odwiedzają sklep mogą od razu zostać jego fanami na Facebooku, wystarczy tylko jedno kliknięcie. Klient zadowolony z usługi, zainteresuje się także informacjami na temat nowych produktów i promocji.

Jak zdobyć fanów?

Warto pamiętać, że nie trzeba mieć wcale tysięcy fanów na Facebooku. Każdy zadowolony klient ma znaczenie, ponieważ może udostępniać informacje o sklepie swoim znajomy, a także chętniej wróci po kolejne zakupy. Posiadanie tysięcy fanów, którzy nie są aktywni i zainteresowanie ofertą sklepu, mija się z celem. Do przyciągnięcia większej liczby fanów warto wykorzystać kupony rabatowe oraz konkursy.

Fanpage na Facebooku można prowadzić samodzielnie, jednak warto zastanowić się nad zainwestowaniem w profesjonalny marketing w mediach społecznościowych, ponieważ takie działania przekładają się na wzrost sprzedaży.

Email marketing – budowa grupy odbiorców

0
Email marketing - budowa grupy odbiorców

Informacje dotyczące grupy odbiorców służą przede wszystkim do personalizacji i targetowania wiadomości. Trzeba jednak pamiętać, że większość osób niechętnie traci czas na wypełnianie długich formularzy. Dlatego w czasie zbierania danych najlepiej skupić się na adresie e-mail i imieniu.

Zbieranie adresów email

Pozyskanie takiej informacji wcale nie jest łatwym zadaniem, dlatego warto wiedzieć, gdzie można skutecznie szukać potencjalnych odbiorców newslettera.

Formularz na własnej stronie – taki formularz może mieć wiele różnych form, na przykład pop-upu, witającego nowych użytkowników.

Komunikacja z klientem – informacje o newsletterze można umieszczać w mailach informujących o statusie przesyłki ze sklepu internetowego, pod własnym podpisem oraz w innej korespondencji z klientami.

Social Media – na Facebooku dostępna jest płatna aplikacja, która służy do zbierania zapisów do newslettera. Alternatywnym sposobem jest także wykorzystanie konkursów.

Content Freemium – udostępnianie różnych treści, np. raportów, czy wersji demo oprogramowania w zamian za pozostawienie danych.

Kwestie prawne

Przy zbieraniu zapisów do newslettera nie można zapominać o zgodzie na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną. Warto również od razu zbierać zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych. Odpowiednie regułki umieszcza się w formularzu zapisu do newslettera lub w mailu potwierdzającym.

Prawo nakazuje, aby w mailach znajdowała się również łatwa opcja rezygnacji z otrzymywania kolejnych wiadomości. Jeśli klient zdecyduje się na wypisanie z newslettera, warto zapytać go o przyczyny takiej decyzji. Jest to cenne źródło wskazówek, które pomogą uniknąć błędów w przyszłości.

Odpowiednie powitanie

Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, dlatego warto przygotować dobry mail powitalny. Taka wiadomość może zawierać podstawowe informacje, na przykład jak często będzie wysyłany newslettter, poradnik zakupowy, a także prezent w postaci rabatu lub kuponu na darmową przesyłkę.

Sklep internetowy – świetny pomysł na biznes

0
Sklep internetowy - świetny pomysł na biznes

Coraz więcej osób rezygnuje z tradycyjnych zakupów na rzecz sklepów internetowych. Z roku na rok firmy, które działają na rynku e-commerce osiągają lepsze wyniki finansowe. Sprzedaż w sieci jest więc jednym z bardziej opłacalnych pomysłów na własną działalność.

Jak zacząć?

Na blogu sklepwinternecie.pl możemy wyczytać, że rozpoczęcie tego typu działalności nie jest bardzo skomplikowane, ale największą zaletą takiego biznesu są minimalne koszty. Dobry pomysł jest ważniejszy od posiadanego kapitału.

Przed rozpoczęciem działalności warto dokładnie przemyśleć rodzaj asortymentu. Ta decyzja będzie miała kluczowe znaczenie dla powodzenia całego przedsięwzięcia. Najlepiej zapoznać się ze sklepami, które już działają i poszukać niszy, pozwalającej na dotarcie do konkretnej grupy docelowej.

Współpraca z dostawcami

Dobry sklep internetowy powinien oferować między innymi szybką wysyłkę towaru. Długi czas oczekiwania na produkt wpływa niekorzystnie na wizerunek firmy. Wielu klientów sprawdza opinie o sprzedawcy i na tej podstawie podejmuje decyzję o zakupie, dlatego troska o wizerunek ma ogromne znaczenie. Z tego powodu warto odpowiednio uregulować kwestie dotyczące dostaw towaru od producentów i hurtowników. Ciekawym rozwiązaniem jest na przykład dropshipping.

Oprogramowanie

Dostępne są trzy podstawowe rozwiązania:

Zakup gotowego oprogramowania – rozwiązanie dostępne w korzystnej cenie.

Darmowe oprogramowanie – niskie koszty, wymaga jednak trochę technicznej wiedzy.

Oprogramowanie indywidualne – najdroższe, ale najlepsze, bo idealnie dopasowane do potrzeb firmy.

Koszty

Rozpoczęcie działalności nie wymaga dużych nakładów finansowych, jednak wraz z rozwojem biznesu sklep internetowy będzie generować coraz większe koszty. Trzeba liczyć się między innymi z kosztami wynajęcia magazynu, a także zatrudnienia pracowników. Dodatkowo sporym wydatkiem będzie prowadzenie działań marketingowych oraz pozycjonowanie. Przy naprawdę dużych obrotach prowadzenie sklepu internetowego może okazać się bardzo dochodowym, ale także skomplikowanym zadaniem.

Sklep internetowy – czy warto mieć swój magazyn?

0
Sklep internetowy - czy warto mieć swój magazyn?

Niezależnie od tego czy prowadzimy sklep tradycyjny, czy internetowy posiadanie własnego magazynu jest idealnym rozwiązaniem. Jednocześnie nie jest to konieczne do prowadzenia działalności, a w przypadku niektórych branż nie ma tak naprawdę dużego znaczenia.

Magazyn – nie zawsze niezbędny

Można znaleźć wiele sklepów, w których posiadanie wszystkich produktów w magazynie mija się z celem. Dotyczy to na przykład sprzedaży mebli, gdzie klienci mogą obejrzeć modele znajdujące się na ekspozycji, a następnie zamówić konkretny, wybrany produkt, na który trzeba poczekać kilka dni. Na podobnej zasadzie działają także niektóre sklepy internetowe – w lokalnym magazynie mają towary, które najlepiej się sprzedają, resztę sprowadzają w zależności od potrzeb klientów. Taki model sprawdza się np. w przypadku sprzedawców oferujących dobra luksusowe.

Magazyn – kiedy warto?

Przede wszystkim w każdej branży, gdzie szybka dostawa ma kluczowe znaczenie, na przykład, gdy klienci zamawiają produkty na prezent. Oczywiście ważna jest nie tylko branża, ale także środki finansowe, jakie mamy do dyspozycji. Brak magazynu z oczywistych przyczyn należy do bardziej oszczędnych rozwiązań.

Szybka wysyłka produktu pozwala również na budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Klient ma większą pewność, że otrzyma zamówiony towar. Jeśli rotacja produktów jest duża, to znaczy jeśli znikają one zaraz po sprowadzeniu oznacza to, że trzymanie przynajmniej części asortymentu w magazynie ma sens.

Najpierw sprzedaj, później kup?

Oparcie swojej działalności na takim podejściu wydaje się kuszące, jednak w praktyce wcale nie musi być opłacalne. Długi czas oczekiwania na zamówione produkty będzie odstraszał wiele osób. Trudno stworzyć w ten sposób sklep, który przyciągnie i utrzyma wielu klientów, zwłaszcza że konkurencja oferuje wysyłkę na bardziej korzystnych zasadach. Dlatego zainwestowanie w magazyn okazuje się w większości przypadków niezbędnym elementem rozwoju sklepu internetowego, a także pozwala na zwiększenie obrotów.

Email marketing – promocja sklepu internetowego

0

Istnieje wiele różnic między prowadzeniem sklepu internetowego i tradycyjnego, jednak w obu przypadkach email marketing jest sprawdzonym i skutecznym sposobem na generowanie większej sprzedaży. Dlaczego jest to tak skuteczna forma marketingu?

Budowa relacji z klientem

Utrzymywanie kontaktu i budowanie relacji z osobami, które już zdecydowały się na zakupy w naszym sklepie, jest znacznie łatwiejsze niż pozyskiwanie nowych klientów. Złożenie zamówienia w sklepie internetowych zmusza do podania podstawowych danych, w tym adresu, co oczywiście stwarza okazję do nawiązania kontaktu.

Elastyczny system

Email marketing daje możliwość monitorowania na bieżąco efektów podejmowanych działań oraz wprowadzania zamian. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przygotować dwie wersje oferty i sprawdzić, która jest bardziej skuteczna. Złożone systemy do email marketingu pozwalają na zbieranie i analizowanie dużej ilości informacji na temat zachowań różnych grup klientów.

Personalizacja

Co zrobić z zebranymi informacjami? Można je wykorzystać, aby spersonalizować przekaz, dopasować go do wymagań konkretnego segmentu klientów tak, aby dostarczyć im odpowiednią wiadomość we właściwym czasie. Nawet prosty zabieg jakim jest podanie imienia klienta sprawia, że treść nabiera bardziej osobistego charakteru.

Dobry pomysł na biznes?

Rynek e-commerce w Polsce nieustannie rośnie i wszystko wskazuje na to, że takie trendy utrzymają się w przyszłości. Dane wskazują, że prowadzenie sklepu internetowego jest korzystną inwestycją. Oczywiście, żeby osiągnąć sukces, trzeba zainwestować w odpowiednie działania marketingowe.

Email marketing w e-sklepie

Ta forma kontaktu wykorzystywana jest także przez tradycyjne sklepy, jednak sprawdza się znacznie lepiej w przypadku działalności w internecie. Przyczyna jest prosta – wiadomość zawiera link prowadzący bezpośrednio do sklepu lub do strony konkretnego produktu. Wystarczy jedno kliknięcie i klient może się zapoznać z ofertą, a także podjąć decyzję o ewentualnym zakupie.

Kupujemy router z możliwością obsługi LTE

0
Kupujemy router z możliwością obsługi LTE

Coraz więcej klientów decyduje się na zakup modemu internetu mobilnego – takie urządzenie daje nam możliwość korzystania z Internetu na całym świecie. Dużą popularnością cieszy się internet LTE, który daje nam możliwość niezwykle szybkiego i wygodnego przeglądania stron www. Na jaki router warto się zdecydować by móc korzystać z LTE?

Konkretny typ łącza

Gdy zastanawiamy się nad wyborem routera w pierwszej kolejności musimy określić typ łącza, z którym mamy do czynienia. W tym przypadku nie będzie to jednak konieczne, ponieważ decydując się na internet LTE musimy wybrać modem internetu bezprzewodowego – jest to niewielkich rozmiarów urządzenie, które obsługuje karty SIM.

W ten sposób kupujemy internet na kartę, którą umieszczamy wewnątrz urządzenia, postępując zgodnie z zaleceniami uruchamiamy pakiet internetu i swobodnie korzystamy z prędkości LTE.

Czym jest LTE?

LTE, czyli Long Term Evolution, jest najnowszym standardem transmisji danych telefonii komórkowej i pozwala na pobór danych z prędkością do 100 Mb/s i wysyłanie z prędkością do 50 Mb/s. LTE uznawane jest za najszybszą obecnie technologię mobilnego internetu, która jest w pełni zintegrowana z dotychczasowymi standardami 3G, co w praktyce oznacza, że odbiornik poza zasięgiem LTE przełączy się automatycznie na transmisję w innej dostępnej technologii.

Technologia LTE to także wiele innych korzyści:

  • Mamy tu do czynienia z większą pojemnością, przez co liczba użytkowników nie wpływa zbytnio na parametry łącza.
  • LTE charakteryzuje się krótszym czasem opóźnienia, który porównywalny jest z łączem kablowym i może wynosić nawet do kilku milisekund, dzięki czemu strony WWW wyświetlają się nam w bardzo szybkim tempie.
  • Następuje także szybsze pobieranie, gdzie przy pobieraniu dużego pliku poprzez UMTS maksymalna szybkość transferu może być uzyskana dopiero po kilku sekundach, a technologia LTE od razu osiąga szybkość maksymalną.
  • LTE to także zmniejszona podatność na zakłócenia radiowe, dzięki czemu połączenie oraz transfer danych są o wiele bardziej stabilne.

Jeszcze do niedawna można było narzekać na kiepski zasięg LTE, choć z czasem zaczęło iść to w bardzo dobrym kierunku. Dziś możemy już w pełni korzystać z możliwości, które daje nam ta technologia nawet w mało zaludnionych miejscach. Osiągnięcie maksymalnej prędkości też nie stanowi już dużego problemu.

Odpowiedni router

By móc korzystać z technologii LTE potrzebny jest nam właściwy modem, który będzie miał możliwość obsługiwania jej. Najczęściej otrzymamy go wraz z usługą internetową u konkretnego operatora sieci komórkowej, możemy też zakupić go oddzielnie, na przykład przez internet.

Jeśli jednak chcemy w domu korzystać z mobilnego internetu na wielu urządzeniach, warto kupić specjalny router, który posiada wbudowany modem umożliwiający stworzenie podstawowej sieci Wi-Fi i podłączenie do internetu kilku urządzeń w sposób bezprzewodowy.

Możemy także zdecydować się na kupno modemu USB oraz dodatkowego routera, który rozdzieli mobilne łącze bezprzewodowo po podłączeniu do niego modemu.

Co powinien posiadać nasz router?

Jeśli korzystamy z internetu mobilnego ważne, by nasze urządzenie posiadało możliwość obsługi karty SIM, którą wkładamy bezpośrednio do routera. Musimy jednak sprawdzić czy dany model obsługuje wykupiony standard transmisji danych. Na rynku obecnie mamy 3G, 4G oraz LTE.

Zadbajmy również o odpowiednie oprogramowanie naszego routera. Niektóre z nich dają nam możliwość zwiększenia bezpieczeństwa, a także konfiguracji ustawień urządzenia. Jednak gdy chcemy wgrywać dodatkowe oprogramowania warto wcześniej dokładnie zapoznać się z instrukcją obsługi urządzenia, ponieważ zadanie to nie należy do najprostszych. Zawsze w razie czego możemy przywrócić ustawienia fabryczne.

Pamiętajmy o bezpieczeństwie

Musimy liczyć się z tym, że istnieje ryzyko włamania się do sieci domowej, dlatego w tym przypadku należy zadbać o to, by nasz router wyposażony był w firewall, który chroni przed popularnymi i podstawowymi atakami, jak DoS oraz DDoS. Zwróćmy również uwagę na to, by nasze urządzenie obsługiwało szyfrowanie WPA2 z wykorzystaniem AES, unikajmy z kolei routerów, które oferują nieskuteczne i przestarzałe WEP.

Ceny routerów z LTE

W tym przypadku musimy liczyć się z nieco większym wydatkiem, niż tradycyjne routery. Ceny urządzeń, obsługujących technologię LTE zaczynają się od około 100 złotych, a kończą się nawet na pary tysiącach.

Oczywiście nie popadajmy ze skrajności w skrajność – najtańsze urządzenia mogą oferować nam niezbyt dobrą jakość, z kolei te najdroższe naszpikowane są dodatkowymi funkcjami i możliwościami, z których niekoniecznie przyjdzie nam korzystać.

Dobrze jest więc znaleźć złoty środek, w przedziale cenowym 200 – 300 złotych możemy kupić naprawdę wysokiej jakości urządzenie, które w pełni pozwoli nam cieszyć się z możliwości technologii LTE.

Jeśli nie potrafimy zdecydować się na konkretny model warto udać się do sklepu stacjonarnego i zasięgnąć rady fachowców, lub poszukać w internecie opinii użytkowników na temat konkretnych produktów.