wtorek, październik 26, 2021

Dostawcy do sklepu internetowego – jak ich szukać?

0
Dostawcy do sklepu internetowego - jak ich szukać?

Prowadzenie sklepu internetowego jest związane z koniecznością znalezienia odpowiednich dostawców. Poszukiwania trzeba oczywiście rozpocząć od określenia asortymentu, który będziemy oferować klientom.

Szybka i sprawna dostawa

Dobra współpraca z dostawcami to jeden z najważniejszych elementów prowadzeni sklepu internetowego. Trzeba liczyć się z tym, że nasz sklep, zwłaszcza na początku działalności, nie będzie miał dużego magazynu, w którym znajdą się wszystkie produkty. Część towaru będzie sprowadzana na zamówienie klienta. W takiej sytuacji dostawca odegra kluczową rolę, ponieważ sprawne dostarczenie produktu przez hurtownika lub producenta przełoży się na szybką dostawę do klienta.

Kontakt z dostawcami

Dostawców można znaleźć korzystając z wielu różnych kanałów informacji – forów i grup dyskusyjnych, blogów, serwisów internetowych. Dosyć łatwo kontakt z potencjalnymi dostawcami można nawiązać na przykład za pośrednictwem serwisu GoldenLine.pl.

Większość sklepów korzysta z usług rodzimy dostawców. Innym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy bezpośrednio z firmami zagranicznymi, na przykład z Turcji. W takim przypadku trzeba jednak upewnić się, czy istnieje możliwość zwrotu towarów uszkodzonych – na długiej trasie produkty często ulegają zniszczeniu.

Ciekawą alternatywą dla początkujących sprzedawców, którzy nie mają wystarczających środków na wynajęcie magazynu, jest tak zwany dropshipping. Ta usługa polega na tym, że hurtowania wysyła zamówione produkty bezpośrednio do klienta. Takie rozwiązanie jest związane z dodatkową prowizją, ale jednocześnie pozwala na obniżenie kosztów logistycznych.

Prowadzenie negocjacji z dostawcami

Warto pamiętać, że przy nawiązaniu trwałej współpracy lub przy składaniu większych zamówień można otrzymać dosyć duże rabaty. Dlatego zamiast godzić się na pierwszą cenę, którą zaoferuje dostawca, lepiej przeprowadzić negocjacje. Dzięki uzyskaniu rabatu uda się obniżyć cenę jednostkową produktów i przygotować bardziej korzystną ofertę w swoim sklepie.

Własny blog – jak zacząć?

0
Własny blog - jak zacząć?

Założenie własnego bloga ma szereg korzyści. Blog firmowy powinien być profesjonalny i musi znajdować się pod domeną firmową. W przypadku prowadzenia takiego bloga należy unikać darmowych platform.

Zakładanie bloga na WordPressie

Platforma WordPress.org będzie najlepszym rozwiązaniem w przypadku bloga firmowego. Instalacja i korzystanie z tej platformy są stosunkowo proste, można także wybierać spośród bardzo wielu szablonów, z których wiele dostępnych jest za darmo. Warto również zainstalować bezpłatne wtyczki, które ułatwią optymalizację pod kątem SEO, czy udostępnienie postów w social media.

Content marketing

Jak pisać, żeby prowadzenie bloga przynosiło korzyści? Warto poznać swoich odbiorców i sprawdzić, czym się interesują i czego chcieliby się nauczyć. Do jakiej grupy docelowej będą skierowany posty, jaki jest wiek, dochód i wykształcenie czytelników? W odbiorze tekstu pomoże odpowiednie formatowanie, czyli np. wykorzystanie śródtytułów i pogrubień.

Promowanie bloga

Kluczem do promowania bloga jest przede wszystkim dobra treść, która przyciągnie zainteresowanie. Warto zainwestować w pozycjonowanie, najlepiej na mniej popularne frazy. Pomocne będzie także wykorzystanie social media, przede wszystkim stworzenie fanpage na Facebooku. Bloga można promować przez gościnne wpisy i komentowanie na innych blogach o podobnej tematyce. Dobrym rozwiązaniem jest także zapisanie się do grup dyskusyjnych i na fora poświęcone danym zagadnieniom.

Zbieranie leadów na blogu

Do zbierania adresów email niezbędny jest system do email marketingu, ponieważ zbieranie i przechowywanie takich danych wymaga odpowiednich zabezpieczeń.

W jaki sposób zachęcić czytelników bloga do podawania adresu? Prostym sposobem jest podzielenie treści na dwa segmenty – darmowy i premium. Materiały, które skutecznie zachęcają do zapisów to materiały wideo, ebooki, darmowe narzędzia, webinarium, czy raporty. Ważne jest także umieszczenie formularza zapisu w odpowiednim miejscu, np. w formie wyskakującego okienka.

Kasa fiskalna w sprzedaży internetowej

0
Kasa fiskalna w sprzedaży internetowej

Lista działalności, które wymagają posiadania kasy fiskalnej, wydłuża się z roku na rok. Dotyczy to także prowadzenia sprzedaży w internecie. Kiedy zakup takiego urządzenia jest konieczny, a kiedy można z niego zrezygnować?

Kiedy kasa jest zbędna?

Nie wszyscy przedsiębiorcy muszą rejestrować sprzedaż przy pomocy kasy fiskalnej. Dotyczy to osób, które dokonują sprzedaży na rzecz podmiotów prowadzących działalność gospodarczą i przedsiębiorców osiągających dochód poniżej 20 tys. złotych rocznie. Kasa nie jest konieczna jeśli sprzedaż jest prowadzona przez internet, a zapłata trafia bezpośrednio na konto bankowe.

Kiedy sklep internetowy musi mieć kasę?

Obowiązek używania kasy fiskalnej istnieje w kilku przypadkach i obejmuje dostawy:

– nośników danych, np. płyt DVD, taśm magnetycznych, itp.
– akcesoriów i części do pojazdów silnikowych (oprócz motocykli),
– wód toaletowych i perfum,
– niektórych napojów alkoholowych,
– sprzętu radiowego, telewizyjnego, telekomunikacyjnego, sprzętu fotograficznego,
– biżuterii.

Szczegółową listę produktów i usług można znaleźć w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 4 listopada 2014 r.

Paragon i faktura

W przypadku braku kasy sprzedawca może wystawić fakturę lub dowód sprzedaży. Jeśli przedsiębiorca ma kasę powinien wystawiać paragony. Jest także zobowiązany do sporządzania dobowych i miesięcznych raportów sprzedaży. Oprócz paragonu klient zawsze może poprosić o fakturę, a sprzedawca ma obowiązek wystawienia takiego dokumentu. W pierwszej kolejności zawsze drukuje się paragon, a następnie przygotowuje się fakturę.

Zalety posiadania kasy fiskalnej

Wielu przedsiębiorców niechętnie patrzy na obowiązek korzystania z tego urządzenia, jednak kasa fiskalna w sklepie internetowym ma kilka zalet. Przede wszystkim pozwala na lepsze kontrolowanie finansów i przygotowywanie cyklicznych raportów sprzedaży. Zakup takiego urządzenia nie jest dużym wydatkiem, a na rynku można znaleźć nieduże, funkcjonalne kasy, które idealnie sprawdzą się w przypadku sprzedaży wysyłkowej.

Skuteczne opisy produktów do sklepu internetowego

0
Skuteczne opisy produktów do sklepu internetowego

Na rynku działa wiele sklepów internetowych. Zacięta konkurencja sprawia, że walka o klienta staje się wyzwaniem. Jednym z kluczowych elementów, które mają znaczenie przy zwiększaniu sprzedaży, jest przygotowanie dobrych opisów produktów.

Informacja dla klienta

Opis produktu w sklepie internetowym powinien być przede wszystkim źródłem istotnych informacji. Klienci chcą wiedzieć na co wydają pieniądze, a tekst na stronie produktu musi pomóc im w podjęciu decyzji. W czasie przygotowywania takich treści należy skupić się przede wszystkim na tych aspektach, które są najbardziej istotne z punktu widzenia kupującego. Przekonywanie, że dany produkt jest najlepszy na rynku bez podawania konkretnych danych, to kiepska strategia.

Jak tworzyć opisy produktów?

Opis musi być zwięzły i powinien koncentrować się na konkretnych informacjach, które mają znaczenie z punktu widzenia klienta. Przygotowanie tekstu będzie łatwiejsze po dokładnym określeniu grupy docelowej danego produktu. Na przykład opisy damskich ubrań powinny skupiać się bardziej na wyglądzie, męskich na funkcjonalności. Klient, który podejmuje decyzję o zakupie, chce wiedzieć, co może zyskać dzięki danemu produktowi, na przykład elegancki wygląd lub ochronę przed zimnem.

Przy tworzeniu opisów trzeba brać pod uwagę nie tylko odbiór ze strony klienta, ale również działanie wyszukiwarek internetowych. Dobrze napisany tekst będzie służyć także pozycjonowaniu, dlatego powinien zawierać słowa kluczowe.

Najczęstsze błędy

Do najważniejszych błędów przy tworzeniu opisów produktów należy kopiowanie treści z innych stron – każdy tekst umieszczany na stronie powinien być unikalny. Złym pomysłem są także długie, nudne opisy, które nie zawierają konkretnych informacji na temat produktu – klient szybko zrezygnuje z czytania i przejdzie na stronę konkurencji.

Przy tworzeniu opisu należy skupić się na korzyściach dla klienta, wynikających z zakupu danego towaru. Nie trzeba powielać informacji technicznych czy charakterystycznych cech widocznych na zdjęciu.

Koszty firmowe przy prowadzeniu sklepu internetowego

0
Koszty firmowe przy prowadzeniu sklepu internetowego

Tak jak w przypadku każdej innej działalności, prowadzenie sklepu internetowego generuje określone koszty. W zależności do wielkości sklepu takie wydatki mogą wynosić od kilku do nawet kilkunastu tysięcy złotych. Co można zaliczyć do kosztów firmowych?

Prowadzenie działalności

Koszty prowadzenia działalności to koszty, które ponosi się dla osiągnięcia lub zachowania źródła przychodów, np. zakup telefonu wykorzystywanego do kontaktów z klientami. Każdy wydatek musi być udokumentowany fakturą lub rachunkiem. Trzeba pamiętać, że wszystkie wydatki tego typu muszą być rzeczywiście wykorzystane do prowadzenia działalności.

Co można ująć jako koszt?

W przypadku sklepów internetowych najczęściej są to wydatki na zakup towarów, ubezpieczenie i usługi kurierskie. W koszty można wliczyć wynajem biura lub magazynu wykorzystywanego do prowadzenia sklepu. Koszty to także wydatki na wszystkie produkty niezbędne w biurze, czyli meble, środki czystości, a także sprzęt typu drukarki i skanery oraz oprogramowanie i zakup licencji.

Koszty prowadzenia działalności w przypadku sklepu internetowego mogą obejmować również transport, czyli zakup pojazdu, a także jego eksploatację, czyli naprawy, części, paliwo, serwis.

Do kosztów zaliczają się obciążenia finansowe związane z zatrudnieniem pracowników, czyli wynagrodzenie, składki, badania lekarskie, kursy oraz szkolenia. Oprócz tego liczą się także wydatki na catering, imprezy integracyjne czy odzież ochronną.

Kolejne wydatki, które ujmuje się jako koszty prowadzenia działalności, to promocja i działania marketingowe. Tutaj zaliczają się wszelkie inwestycje związane z prowadzeniem strony internetowej, w tym również pozycjonowanie, działania w social media, a także reklama i budowanie wizerunku, np. zamówienie logo.

Inne koszty

W koszty działalności wpisuje się także księgowość, różnice kursowe, prowizje z PayPala, opłaty i prowizje na rachunku bankowym, a także wydatki na podnoszenie kwalifikacji.

Koszty prowadzenia działalności należy wpisywać do książki przychodów i rozchodów w odpowiednich kolumnach.