Co zrobić, by zwiększyć ilość odwiedzin w sklepie internetowym

Sklepy internetowe mogą przynosić bardzo duże dochody, ale jeśli nie zapewnimy im sporej ilości odwiedzających, to nie będą w stanie nic sprzedać. Na całe szczęście mamy do wyboru kilka popularnych form reklamy, które mogą przynieść zadowalające efekty w dość krótkim czasie. Co więc zrobić, by nasz sklep internetowy zaczął tętnić życiem i w końcu przyniósł solidny zarobek? Dowiesz się tego, czytając nasz dzisiejszy artykuł.

Reklama na portalach społecznościowych

Reklama w portalach takich jak Facebook czy Instagram daje bardzo dobre efekty. Jej zaletą jest fakt, że pojawiają się one natychmiast po uruchomieniu kampanii reklamowej. Obsługa nie jest specjalnie skomplikowana, ale znajomość zasady działania jest niezbędna, by ograniczyć koszt i poprawić konwersję. Pamiętajmy, że w przypadku reklam na portalach społecznościowych można bardzo szybko stracić cały budżet i pomimo zwiększonej ilości odwiedzin nie poprawić sprzedaży ani trochę. Właściwa optymalizacja jest kluczowa, a samodzielne jej przeprowadzenie może być mocno utrudnione, jeśli nie posiadamy doświadczenia w tym zakresie.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie w przypadku sklepów internetowych ma ogromne znacznie. Pozwala w relatywnie krótkim czasie uzyskać dużą ilość odwiedzających, nie inwestując przesadnie dużych pieniędzy. Niestety w przeciwieństwie do reklam w portalach społecznościowych tutaj efekty nie będą natychmiastowe. W zależności od branży poczekamy na nie od 3 do nawet 12 miesięcy. Im większa konkurencja w danej branży, tym o efekty trudniej, a szybkie ich osiągnięcie jest właściwie niemożliwe.

Najważniejsze jest jednak podpisanie umowy z doświadczoną agencją marketingową taką jak https://efectownia.pl/pozycjonowanie-stron/. Pozwoli nam to nawiązać współpracę z profesjonalistami, którzy dobrze wiedzą co zrobić, by wybrane przez nas słowa kluczowe zaczęły piąć się w organicznych wynikach wyszukiwania popularnych wyszukiwarek internetowych. Czasami bardzo dobre efekty widoczne są już po pracach optymalizacyjnych mających na celu wykluczenie zduplikowanych treści czy zoptymalizowanie tytułów kategorii i produktów. Wzrost widoczności w takim przypadku bardzo szybko przechodzi w spory ruch, który może zapewnić bardzo dobrą konwersję.

Google Ads

Google Ads umożliwia reklamę w wynikach organicznych, ale też na stronach partnerów Google. Kampania może obejmować reklamy tekstowe, graficzne lub video. To od nas zależy, w którą stronę pójdziemy. Samodzielne prowadzenie takiej reklamy jest możliwe, ale tak samo jak w przypadku pozycjonowania efekty mogą nie być najlepsze. Dostosowanie wszystkich parametrów nie jest proste dla niedoświadczonej osoby. O ile samo uruchomienie kampanii jest łatwe, to odpowiednia optymalizacja pozwalająca obniżyć koszt reklamy i wpłynąć korzystnie na konwersję to całkiem inna bajka. Tutaj potrzeba doświadczonego specjalisty, który na podstawie własnych doświadczeń ustawi całość w sposób zapewniający wzrost wizyt i konwersji.

Ważną zaletą Google Ads jest możliwość zmiany budżetu i skalowania efektów. Jeśli osiągniemy dobre wyniki, inwestując 1000 zł, możemy liczyć, że dokładając kolejny tysiąc, podwoimy swoje wyniki. W sytuacji, gdy efekty nie będą zgodne z naszymi oczekiwaniami, jesteśmy w stanie jednym kliknięciem wyłączyć kampanię i przestać inwestować w taką formę reklamy. Google Ads bardzo fajnie działa jako dodatek do pozycjonowania. Uzupełnia ten proces i przynosi szybki wzrost sprzedaży już od samego początku działań marketingowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here