Moda na pisanie blogów obiegła cały świat na dobre już kilka lat temu, a jej początki sięgają jeszcze dalej wstecz. Blogerzy są dziś celebrytami, którzy zarabiają na tym, co robią naprawdę ogromne pieniądze. Bloga można prowadzić niemal wszędzie i o wszystkim – także firmowego, niezależnie od branży, w której działamy. Przekonajmy nieprzekonanych do tego, że blog na stronie firmowej może być czymś, co przyniesie wymierne korzyści dla Twojego przedsiębiorstwa.

Zachęć treścią

Często przeciwnicy blogów firmowych argumentują, że dodawanie jakiejkolwiek dłuższej treści na stronę lub bloga po prostu nie ma sensu, bo klienci i tak tego nie przeczytają. Z pewnością jest duża część odwiedzających stronę, która nawet nie zajrzy na bloga, bo jest zainteresowana jedynie konkretnym produktem i zamówieniem, nie chcąc poświęcać większej ilości czasu na szczegóły Twojej strony. Pamiętać należy jednak o tym, że odwiedzają Cię także klienci, którzy nie znają Cię, nie są zdecydowani, czy zakupić coś u Ciebie, czy u konkurencji. Przekonać ich do siebie możesz właśnie na blogu. Chcąc sprawdzić Twoje podejście do pracy oraz klienta, Twoją wiedzę, czy dotychczasowe dokonania zajrzą właśnie na bloga. Wprowadzając na niego interesujące treści, pokazujesz po prostu swoje możliwości i swój profesjonalizm jako specjalisty w swojej dziedzinie. Nie wstydź się pokazać światu tego, w czym przecież chcesz być najlepszy – bo właśnie to mówisz swoim klientom, iż najlepiej jest wybrać właśnie Ciebie.

Poza tym zyskujesz kolejną platformę do komunikacji z klientem. Każdy kanał komunikacji i każde dodatkowe źródło wiedzy o Tobie dla odbiorcy jest wzmocnieniem Twoich relacji i więzi z osobami, które wybierają Twoje produkty lub usługi. Umiejętnie i, co również ważne, regularnie, prowadząc swojego bloga, zyskujesz darmowy sposób na promocję i działania marketingowe firmy. Wszystko to prowadzi do samych pozytywów dla Twojego wizerunku. Zyskujesz na wiarygodności, przedstawiasz swoje usługi, swój profesjonalizm – pokazujesz, że znasz się na tym, co proponujesz oraz ukazujesz swoją otwartość na klientów.

Pozycjonowanie strony

Każda treść na Twojej stronie, również na blogu, w której będziesz opisywać swoją działalność, będzie zawierać również frazy, na które możesz pozycjonować się w wyszukiwarce. Jest to bardzo korzystne, ponieważ także bardzo naturalne umieszczanie fraz w treściach. Strony z treścią są też same w sobie bardziej atrakcyjne według algorytmów Google. Prowadząc bloga, generujesz ruch na nim. W podobny, naturalny sposób, możesz więc zyskać dużo wartościowych linków do swojej strony. Gdy zainteresujesz czymś czytelnika, prawdopodobne jest, że poleci dany wpis, produkt, czy usługę komuś innemu, a zrobi to, przesyłając konkretny link. Ruch wokół Twojej strony będzie więc naturalny, nie tylko napędzany Twoimi działaniami w celu jej wypozycjonowania.

Najgorsze, co możesz zaoferować zarówno swoim odbiorcom, jak również robotom Google’a jest wymarła strona – taka, która nic sobą nie reprezentuje, na której nie powstają nowe treści. Ruch na Twojej stronie powinien być czymś naturalnym – łatwo uzyskać go właśnie przy pomocy firmowego bloga. Zyskasz dzięki temu wizerunkowo, a także korzystnie wpłynie to na wyniki pozycjonowania Twojej strony. Nikt nie zajmie się prowadzeniem bloga firmowego lepiej, niż Ty sam. To Ty najlepiej znasz swoją firmę i pracę – podziel się z klientami wiedzą, doświadczeniem oraz poszerzaj ich grono. Nawet, gdy nie jesteś zwolennikiem i fanem blogów, vlogów i innych kanałów komunikacji, charakterystycznych dla Internetu, to zastanów się nad blogiem choćby dla możliwości marketingowych, jakie stwarza przed Tobą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here