Jak mądrze wykorzystać newsletter

Kiedy ostatnio zapisałeś się na jakiś newsletter? Badania wskazują, że niemal 90% internautów otrzymuje wiadomości w ramach list z subskrypcją. Jeśli prowadzisz sklep lub bloga, z pewnością umożliwiłeś odbiorcom otrzymywanie newslettera. Okej, baza adresów e-mail to jedno, ale jak wykorzystać newsletter, żeby realizować zyski? Na początek wskazujemy 3 praktyczne sposoby.

Informuj o nowych produktach

Newsletter to doskonały sposób na szybkie informowanie o nowych produktach. Klienci lub potencjalni klienci, którzy zostawili e-mail, mogą być ciekawi, jakie nowinki wprowadzasz do swojej oferty. Jak wskazują badania, takie wykorzystanie newslettera może przełożyć się na realne zyski ze sprzedaży.

Informacja o produktach będzie jeszcze skuteczniejsza, jeśli wykorzystasz profilowanie – zabieg tak często spotykany w dzisiejszych social mediach. Jeśli subskrypcję na newsletter ma Twój klient, dostosuj treść wiadomości do jego preferencji zakupowych. Podsuwaj mu propozycje produktów, które mogą go zaciekawić, bo – jak wynika z przedmiotów w e-koszyku – znajdują się w kręgu jego zainteresowań.

Powiedz swoim klientom o promocjach

Newsletter daje spore pole do popisu, jeśli chodzi o działania czysto marketingowe, takie jak popularyzacja promocji. Nawet jeśli wprowadziłeś ekstra rabaty na wybrany asortyment, Twoje wysiłki spełzną na niczym, jeśli klienci nie dowiedzą się o akcji. Dlatego wykorzystaj subskrypcje, aby informować odbiorców o obniżkach cen, możliwości darmowej wysyłki lub innych działaniach promocyjnych.

Promocje nie zawsze dotyczą nowych klientów. Wykorzystaj newsletter, żeby stali bywalcy Twojego sklepu poczuli się docenieni. Możesz na przykład wysłać im kod rabatowy, żeby zachęcić do ponownych zakupów. W kwestii promocji pamiętaj, że nie zawsze chodzi o realny wymiar oszczędności. Lojalni klienci z pewnością docenią Twój gest – fakt, że o nich pamiętasz i przysłałeś spersonalizowany newsletter jeszcze mocniej zwiąże ich z Twoją marką.

Dziel się wiedzą

Trzecią opcją na wykorzystanie newslettera jest model edukacyjny. W niektórych branżach sprawdza się to znakomicie i dobrze wpływa na wizerunek Twojej firmy. Dlatego dziel się wiedzą – wysyłaj swoim subskrybentom informacje, których szukają w internecie lub ciekawostki, które ich rozbawią lub zaintrygują. Odpowiednio wkomponowany przycisk CTA pozwoli im przejść na Twoją stronę i kupić promowane rozwiązanie.

Wykorzystanie newslettera jako sposób na edukowanie odbiorców to jeden z etapów procesu nazywanego lead nurtuting. Przygotujesz klienta na świadomy zakup, szczególnie wtedy, gdy oferowane produkty są ekskluzywne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here