Na czym polega link building

Pozycjonowanie stron kojarzy się ze zdobywaniem linków z innych stron do własnej witryny. Jakiś czas temu zadanie to było stosunkowo proste, ponieważ liczyła się ilość linków a nie ich jakość. Jednak kilka lat temu specjaliści z Google wprowadzili wiele zmian w algorytmach ich wyszukiwarki. Skutkiem wprowadzenia owych zmian jest to, że takie zabiegi jak opisane powyżej nie są już przeważnie skuteczne.  Jakie więc działania należy podjąć prowadząc link building, aby był skuteczny?

Jakie są korzyści z link buildingu?

Główną korzyścią linkowania jest poprawa pozycji witryny na liście wyszukiwania wyszukiwarek takich jak chociażby Google.  Takie działania wspomagają widoczność marki, pomagają użytkownikom w dostępie do witryny i zawartej na niej treści. Linkowanie pomaga w budowaniu reputacji witryny oraz postrzegania jej przez wyszukiwarki jako wiarygodne źródło. Więcej informacji znajdziesz na stronie agencji SEO The-First.pl. Nie zapominajmy również o tym, że likowanie pomaga w generowaniu alternatywnego tematycznego ruchu dla strony internetowej, niezależnie od zmian algorytmów.

Link building co to jest?

Przed rozpoczęciem analizy dotyczącej pojęcia linkbuildingu należy odpowiedzieć na pytanie czym jest tak naprawdę link. Jest to odsyłacz umieszczony na stronie internetowej, po kliknięciu którego możemy zostać przeniesieni na inna witrynę albo do innego dokumentu.  Możemy wyróżnić linki wewnętrzne po których kliknięciu zostajemy przeniesieni na inną podstronę tej samej witryny oraz linki zewnętrzne, które charakteryzują się tym, że prowadzą do strony głównej lub do podstrony, którą chcemy umieścić wysoko na liście wyszukiwania.

linki

Jak zdobywać linki?

Zdobywanie linków oprócz dobrze zoptymalizowanej strony oraz unikalnego content marketingu jest najważniejszym elementem pozycjonowania. Jednym ze źródeł są katalogi. Istotne jest, aby dany katalog był powiązany tematycznie z naszą branżą, ponieważ w przeciwnym wypadku na naszą stronę może zostać nałożony filtr. Kolejnym źródłem zdobywania linków mogą być artykuły sponsorowane. Ta forma promocji przynosi wiele korzyści takich jak zwiększenie ilości potencjalnych klientów, czy też poprawie nie pozycji danej strony internetowej. Artykuły zamieszczane są na zaufanych portalach, których tematyka pasuje do naszych tekstów.

Tipy na link building

Aby wprowadzić na naszej stronie metody skutecznego link-buildingu musimy zwracać uwagę, czy link jest pozycjonujący, czyli czy jest opatrzony atrybutem dofollow czy nofollow. Pierwszy z nich powoduje, że publikowane na naszej stronie treści widoczne są dla algorytmów Google, a tym samym mogą podnieść rangę naszej strony. Podczas tworzenia treści liczymy na ilość a nie na jakość. Warto rozplanować strategię jak zdobywać linki z wartościowych źródeł zamiast blogów czy forów. To podstawa w skutecznym pozycjonowaniu stron. Osoby chcące zajmować się pozycjonowaniem powinny skupić się na content marketingu polegającym na publikowaniu unikalnych treści.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here