Istnieje wiele różnic między prowadzeniem sklepu internetowego i tradycyjnego, jednak w obu przypadkach email marketing jest sprawdzonym i skutecznym sposobem na generowanie większej sprzedaży. Dlaczego jest to tak skuteczna forma marketingu?
Budowa relacji z klientem
Utrzymywanie kontaktu i budowanie relacji z osobami, które już zdecydowały się na zakupy w naszym sklepie, jest znacznie łatwiejsze niż pozyskiwanie nowych klientów. Złożenie zamówienia w sklepie internetowych zmusza do podania podstawowych danych, w tym adresu, co oczywiście stwarza okazję do nawiązania kontaktu.
Elastyczny system
Email marketing daje możliwość monitorowania na bieżąco efektów podejmowanych działań oraz wprowadzania zamian. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przygotować dwie wersje oferty i sprawdzić, która jest bardziej skuteczna. Złożone systemy do email marketingu pozwalają na zbieranie i analizowanie dużej ilości informacji na temat zachowań różnych grup klientów.
Personalizacja
Co zrobić z zebranymi informacjami? Można je wykorzystać, aby spersonalizować przekaz, dopasować go do wymagań konkretnego segmentu klientów tak, aby dostarczyć im odpowiednią wiadomość we właściwym czasie. Nawet prosty zabieg jakim jest podanie imienia klienta sprawia, że treść nabiera bardziej osobistego charakteru.
Dobry pomysł na biznes?
Rynek e-commerce w Polsce nieustannie rośnie i wszystko wskazuje na to, że takie trendy utrzymają się w przyszłości. Dane wskazują, że prowadzenie sklepu internetowego jest korzystną inwestycją. Oczywiście, żeby osiągnąć sukces, trzeba zainwestować w odpowiednie działania marketingowe.
Email marketing w e-sklepie
Ta forma kontaktu wykorzystywana jest także przez tradycyjne sklepy, jednak sprawdza się znacznie lepiej w przypadku działalności w internecie. Przyczyna jest prosta – wiadomość zawiera link prowadzący bezpośrednio do sklepu lub do strony konkretnego produktu. Wystarczy jedno kliknięcie i klient może się zapoznać z ofertą, a także podjąć decyzję o ewentualnym zakupie.