audyt SEO

W tym momencie pozycjonowanie stron internetowych niemalże zawsze rozpoczynane jest od audytu SEO. Audyt to podstawa pozycjonowania. Bez niego nie da się bowiem ustalić żadnej koncepcji dla wybranej strony, a nawet jeśli jakimś cudem do tego dojdzie, najprawdopodobniej obrany plan działania okaże się niewystarczający lub kompletnie nieskuteczny. Ten, kto wie już, co to jest audyt SEO strony internetowej, zapewne wie również o tym, że warto go jednak zlecić komuś, kto od razu wykona go w sposób prawidłowy. W takiej sytuacji za wykonanie najprostszego nawet audytu na najprostszej stronie trzeba będzie jednak zapłacić. A ile dokładnie? To zależy.

Koszty audytu SEO

Cena takiej analizy zależna jest oczywiście od rodzaju, wielkości i poziomu rozbudowania pozycjonowanej strony, ale także i od firmy bądź agencji marketingowej, która tą stroną ma się zajmować. Na ogół jednak (i podobnie jest w tym przypadku) da się wyznaczyć takie średnie ceny rynkowe. Dla audytu SEO taką średnią ceną jest tysiąc pięćset złotych netto, choć jako że teraz ceny wszystkich usług idą w górę, można się spodziewać, że już niedługo ta średnia kwota osiągnie wartość mniej więcej dwóch tysięcy złotych netto. W większości przypadków właśnie tyle należy dać za dokładne przeanalizowanie strony internetowej, które z kolei ma umożliwić później jej lepsze i efektywniejsze pozycjonowanie. Ale oczywiście nikt nie powinien od razu zakładać, że dokładnie tyle będzie musiał zapłacić za audyt.

W przypadku większych stron jego cena potrafi być o wiele wyższa. Za audyty najwięcej płacą zwykle właściciele dużych sklepów internetowych, których witryny są bardzo mocno rozbudowane i zawierają wprost tysiące różnych podstron. Wynika to z paru oczywistych kwestii. Tylko nieliczne firmy naprawdę wiedzą, jak zrobić audyt SEO strony www mocno rozbudowanej, zawierającej liczne podstrony i mnóstwo przeróżnych treści. W przypadku tego typu stron audyt będzie trwać o wiele dłużej, tak więc automatycznie wzrośnie również jego cena. Może ona osiągnąć wartość nawet kilku tysięcy złotych. Właśnie na taką kwotę warto być przygotowanym.

A czy da się to zrobić taniej?

Czy może jakimś cudem istnieje sposób na to, by taki audyt SEO przeprowadzić zupełnie za darmo? Sposób rzeczywiście istnieje, ale niekoniecznie będzie on dobry. Darmowy audyt przeprowadzany jest przy pomocy gotowych programów bądź systemów. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że te darmowe i dostępne dla każdego programy do audytu SEO strony sprawdzają jedynie podstawowe elementy, takie jak chociażby obecność nagłówków w artykułach czy używanie słów kluczowych. I to tyle. Żaden, nawet najbardziej zaawansowany system nie zdoła ocenić typu linkowania, jakości stosowanych linków czy tym bardziej działać konkurencji. Roboty wciąż nie są więc w stanie w pełni zastąpić samego człowieka. Gotowe systemy do przeprowadzania audytu SEO są dobre tylko na początek. Prędzej czy później taki audyt będzie musiał zostać przeprowadzony przez specjalistów. W przeciwnym wypadku samo pozycjonowanie stron internetowych nie będzie skuteczne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here