Jakość zapakowania przesyłki może zadecydować o tym, czy klient ponownie skorzysta z usług danego e-sklepu. Jak więc uniknąć błędów przy nadawaniu paczek?
Często nie zdajemy sobie sprawy, jak pozornie nieistotne szczegóły wpływają na to, w jaki sposób nasz sklep internetowy odbierają klienci. Jednym z czynników, które w największej mierze wpływają na ich opinię na pewno jest jakość zapakowania przesyłki. Zdarza się, że transakcja przebiega modelowo, a klient mimo tego z zakupów nie jest zadowolony – właśnie przez nieprawidłowo wykonaną paczkę.
Takich problemów na szczęście łatwo uniknąć. Umiejętne zapakowanie towaru nie jest bowiem ani czasochłonne, ani też nie generuje dużych kosztów. Wystarczy zaopatrzyć się w odpowiednie pudełka i resztę niezbędnych materiałów, a przy pakowaniu pamiętać o kilku najważniejszych wskazówkach. Jak jednak wybrać najlepsze opakowania? Jak estetycznie i – co najważniejsze – bezpiecznie zapakować produkty przesyłane do klientów e-sklepu?
Nie oszczędzaj na materiałach
Dla zadowolenia klientów i bezpieczeństwa, najgorszym co możemy zrobić jest użycie niskiej jakości opakowań. Często popełnianym błędem jest wykorzystanie kartonów z odzysku, użytych już wcześniej i – co niestety zdarza się dość często – miejscami wyraźnie uszkodzonych. Takie pudełka na pewno nie zapewnią naszej przesyłce ochrony przed niekorzystnymi czynnikami i często sprawiają, że ta do adresata dociera w stanie dalekim od tego, czego oczekują obie strony.
Opakowania kartonowe, w których nadajemy sprzedawane przedmioty koniecznie powinny być nieużywane. Dobrym rozwiązaniem będzie zamówienie opakowań fasonowych, które dzięki specjalnemu systemowi zamykania nie sprawiają problemów przy rozpakowywaniu, gwarantując jednocześnie doskonałą ochronę znajdujących się w środku produktów.
Wypełnij paczkę
Nawet najlepsze pudła nie zapewnią jednak tego, że towary dotrą do kupującego w odpowiednim stanie, jeśli przesyłka nie będzie odpowiednio zapakowana. Za uszkodzenia w transporcie odpowiadają zazwyczaj puste przestrzenie pozostawione w opakowaniu podczas pakowania. Większość sklepów z tym problemem radzi sobie upychając do środka szary papier, stare gazety lub, o zgrozo, firmowe dokumenty.
W dobie coraz bardziej estetycznych przesyłek, takie wypełnienie paczki nie może być dobrze odebrane przez klienta. Warto więc zainwestować w folię bąbelkową. Nie tylko tworzy ona estetyczne wypełnienie pudełka, ale też zabezpiecza towary dużo lepiej niż pognieciony papier. Nie wspominając już o tym, że wśród klientów sklepu na pewno znajdzie się sporo miłośników ściskania jej bąbelków.
Pamiętaj o estetyce
Oczywiście od estetyki wnętrza paczki jeszcze ważniejsze jest to, jak prezentuje się ona z zewnątrz. Dobrą praktyką jest więc stosowanie wyprodukowanych specjalnie dla naszej firmy pudełek. Tym bardziej, że problemów na pewno nie sprawi znalezienie firmy, która wykona dla nas takie opakowania tekturowe. W Warszawie i pozostałych polskich miastach działa sporo firm oferujących takie usługi na wysokim poziomie.
Zamawiając dedykowane pudełka dla sklepów internetowych, warto pójść krok dalej i zlecić także wykonanie firmowej taśmy. Dzięki temu przesyłka nie tylko będzie bardziej estetyczna – zwłaszcza a w połączeniu ze specjalnym opakowaniem – ale też klient od razu będzie mógł powiązać ją z naszym sklepem.