Reklama zewnętrzna cieszy się w naszym kraju różnoraką popularnością. Z jednej strony – wiele firm korzysta z tej formy promocji i rozwiesza wielkopowierzchniowe billboardy w przestrzeni miejskiej. Z drugiej natomiast – billboardy nie cieszą się zbyt wielką popularnością. Negatywnie wpływają na wygląd miasta, drażnią przechodniów i często w ogóle nie pasują do miejskiego krajobrazu. Na szczęście, w przestrzeni miejskiej są inne miejsca, w których można prezentować różnego typu materiały promocyjne. Poniżej opowiemy o tym nieco więcej.
Reklama w komunikacji miejskiej – reklama w ruchu
Komunikacja miejska to miejsce idealne do prezentowania marki swojego przedsiębiorstwa. Szczególnie jeśli jesteś przedsiębiorcą lokalnym, dla którego istotne jest zyskanie klientów w bezpośrednim otoczeniu twojej firmy. Wówczas, warto podjąć negocjacje lub skorzystać z gotowej oferty marketingowej udostępnianej przez miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne.
Reklamy mogą być umieszczane w różnych miejscach. Przede wszystkim – wewnątrz maszyn transportowych: autobusów, busów, tramwajów, trolejbusów. Mogą mieć różnoraką formę – przede wszystkim graficzną. Często wykorzystywane są specjalne formy plakatów naklejane na siedziskach. Popularne są także materiały reklamowe umieszczone na oknach, poręczach lub chwytakach. Niekiedy też umieszcza się bannery reklamowe na zewnętrznej stronie pojazdów.
Popularne są także urządzenia elektryczne, takie jak ekrany i monitory umieszczane wewnątrz pojazdów. Wyświetlane na nich treści to najczęściej animowane lub audiowizualne klipy reklamowe.
Reklama na paczkomatach – wysoka skuteczność i widoczność marki
Reklama na paczkomatach to rozwiązanie coraz chętniej wybierane. Wynika to oczywiście z dużej popularności samych paczkomatów, które zrobiły w naszym kraju niemałą furorę. W naszym kraju znajduje się ok. 8 tys. paczkomatów, które są dostępne dla klientów przez wszystkie dni tygodnia, w dzień i nocą. Każdego dnia, z usług paczkomatów korzysta prawie 100 tys. osób.
Są to potencjalni klienci twojego przedsiębiorstwa, wśród których mogą znaleźć się odbiorcy oferowanych usług jak i produktów. Świetnym pomysłem marketingowym będzie wykorzystanie paczkomatów jako potencjalnej przestrzeni ekspozycyjnej, na której możemy prezentować naszą markę i „łowić” nowych klientów.
Reklamy umieszczane na paczkomatach mogą mieć różną formę. Jedną z najpopularniejszych jest naklejanie dużych banerów na powierzchnię paczkomatów. Dzięki temu wszystkie osoby przechodzące obok lub korzystające z paczkomatów będą przynajmniej przez chwilę spoglądać na twój banner. Okleiny są najczęściej dostosowywane do rozmiaru konkretnego paczkomatu, tak, by jego powierzchnia została wykorzystana optymalnie oraz estetycznie.
Ponadto, często wybierane są reklamy wizualne animowane, które można umieszczać na ekranach do obsługi paczkomatu. Jest to kolejna przestrzeń użyteczna pod względem marketingowym. Każdy użytkownik paczkomatu musi bowiem skorzystać z jego ekranu. Dzięki temu przynajmniej przez kilka sekund jego wzrok zatrzyma się prezentowanych na nim treściach reklamowych.