biuro obsługi

Pracownik biura obsługi jest to osoba, do której dzwonimy kiedy coś się zepsuje lub jakaś usługa przestaje spełniać swoje warunki. Właśnie w takich przypadkach zwracamy się do firmy, której zapłaciliśmy aby się tym zajęła. To właśnie tam pracuje osoba, zajmująca stanowisko pracownika biura obsługi. Jest to praca dla osób kompetentnych oraz posiadających wysokie zdolności interpersonalne takie jak komunikatywność czy zaradność. Jakie predyspozycje zawodowe należy mieć, aby zostać pracownikiem BOK?

Przeczytaj też: https://www.zlecenia.pl/blog/pracownik-bok-jak-zostac-pracownikiem-w-biurze-obslugi-klienta/

Predyspozycje zawodowe wynikające ze stanowiska pracownika biura obsługi

Aby podjąć się takiej pracy należy wspomnieć o kilku istotnych cechach pracownika, które należy posiadać, aby pracę była znacznie ułatwione. Swoje szanse na rynku zwiększymy poprzez posiadanie właśnie z jakich cech. Co one zarówno naszymi własnymi atutami osobowości, ale również elementami zawodowego warsztatu. Jakie to cechy?

Dobre poinformowanie

Musimy znać materiał, o której się wypowiadamy. Dotyczy to zarówno wiedzę na temat produktu lub usługi, które oferuje nasza firma. Klient ma prawo być doinformowany, ale my również musimy wiedzieć wszystko, co ewentualnie mogłyby trapić klienta. Musimy potrafić również przewidzieć ewentualne pytania oraz odpowiedzieć na nie i rozwiać wątpliwości klienta. 

Empatia względem innych

Klient zdecydowanie lepiej będzie się czuł, jeżeli rozmawiasz człowiekiem z krwi i kości, a nie bezdusznym robotem. Z pewnością bardziej się otworzy oraz chętnie przekona się do stanowiska firm. Empatia udawana lub nie, z pewnością pomoże nam w kontakcie z klientem.

Znajomość języków obcych

Jest to bardzo ważny element. Na ogół pracować będziemy z osobami mówiąc mi po polsku, ale od czasu zdarza się, że turysta czy migrant zainteresowany jest ofertą firmy, w której pracujemy. Jednak nie zawsze takie osoby potrafią mówić po polsku. Wówczas dobrze jest, abyśmy znali przynajmniej dwa języki obce. Najpopularniejszymi językami w takiej dziedzinie jest język angielski lub niemiecki. Dobrze jest je znać w stopniu komunikatywnym.

Organizacja pracy

Jest to bardzo istotny element. Pracując w biurze obsługi klienta musimy stale zachować skupienie. Nie będzie to proste, ponieważ będziemy stary rozpraszanie oraz poproszeni o wykonanie kilku czynności naraz. Umiejętność nadawanie priorytetu czynnościom w porządku w dokumentacji czy dobra pamięć i asertywność są na takim stanowisku pracy bardzo ważnym elementem.

Zobacz też: http://www.pocztaeuropa.pl/rybak-ile-zarabia-praca-dla-rybaka/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here