Logo to podstawowa forma graficzna, która ma duże znaczenia zarówno w przypadku firm, jak i wielu instytucji czy organizacji. Choć pozornie wydawać by się mogło, że to kwestia mało istotna, ale jest wręcz przeciwnie. To właśnie logo jest bowiem odpowiedzialne za identyfikację wizualną danej firmy. Nic więc dziwnego, że wielkie przedsiębiorstwa dbają o to, by nikt nie naruszał ich praw do zarejestrowanych znaków towarowych.
Jakie powinno być dobre logo?
Historia logo sięga już ubiegłych wieków, kiedy to coraz więcej firm mogło cieszyć się renomą na rynku nie tylko krajowym, ale i międzynarodowym. Obecnie występuje zarówno w formie charakterystycznych znaków, jak i w formie słownej czy jako połączenie obu tych rozwiązań. Niezależnie jednak od tego, na jaką formę dana firma się zdecyduje, musi mieć logo, które będzie proste, wyraziste i odznaczy się na tle innych, tak, by zapadło potencjalnym odbiorcom w pamięci i by nie mylili go z graficznymi oznaczeniami innych firm na rynku. Logo pozwala na identyfikację przedsiębiorcy, dlatego ważne, by przykuwało uwagę i dostarczało jak najwięcej informacji o firmie. Z drugiej strony konieczne jest zachowanie umiaru. Bardzo często zdarza się bowiem, że przedsiębiorcy chcą upchnąć w grafikę jak najwięcej symboli, słów czy skomplikowanych oznaczeń. Ludzka percepcja znacznie lepiej poradzi sobie jednak z prostymi oznaczeniami.
Proces tworzenia logo
Pierwszą istotną kwestią przy tworzeniu logo jest sprecyzowanie swoich oczekiwań. Nie oznacza to wcale, że klient musi przyjść do grafika ze ściśle zarysowaną wizją. Powinien jednak wiedzieć, jaki przekaz ma nieść logo, jakie uczucia powinno wywoływać i do czego może nawiązywać. Jeśli klient dokładnie wie, czego chce, grafik będzie mógł precyzyjnie oddać te intencje. Jeśli natomiast klient przyjdzie jedynie z ogólną wizją, grafik, dzięki swojemu doświadczeniu i kreatywności zaproponuje coś od siebie, dbając o to, by efekt końcowy był spójny z przedstawionym wytycznymi. Kolejny etap to przedstawienie projektu logo firmowego i możliwość wprowadzenia poprawek. W zależności od wykupionego pakietu klienci niekiedy mają też możliwość wybierania spośród kilku opracowanych propozycji. Po zgłoszeniu ostatecznych uwag i dostosowaniu do nich projektu, grafik prześle komplet plików, a w przypadku wykupienia przeniesienia praw majątkowych, klient otrzyma też papierową umowę. Kiedy znak graficzny będzie już gotowy, warto zadbać o jego zastrzeżenie, by żadna osoba trzecia nie mogła się nim bezprawnie posługiwać.
Zaufana firma
Logo dla firmy jest niezwykle istotnym elementem, dlatego jego wykonanie warto powierzyć specjalistom, którzy stworzą projekt zgodny z oczekiwaniami, a jednocześnie cechujący się prostotą i zapadający w pamięć. Tego rodzaju usługi oferuje robimylogo.pl. W zależności od potrzeb klient może skorzystać z różnego rodzaju pakietów, a ponadto wybrać dodatkowe usługi – prócz graficznego znaku robimylogo.pl może wykonać też projekt ulotki czy projekt papieru firmowego, który pozwoli danemu przedsiębiorcy na jeszcze lepsze utrwalenie swojego wizerunku w oczach potencjalnego klienta i bardziej profesjonalne zaprezentowanie się.