Na rynku działa wiele sklepów internetowych. Zacięta konkurencja sprawia, że walka o klienta staje się wyzwaniem. Jednym z kluczowych elementów, które mają znaczenie przy zwiększaniu sprzedaży, jest przygotowanie dobrych opisów produktów.
Informacja dla klienta
Opis produktu w sklepie internetowym powinien być przede wszystkim źródłem istotnych informacji. Klienci chcą wiedzieć na co wydają pieniądze, a tekst na stronie produktu musi pomóc im w podjęciu decyzji. W czasie przygotowywania takich treści należy skupić się przede wszystkim na tych aspektach, które są najbardziej istotne z punktu widzenia kupującego. Przekonywanie, że dany produkt jest najlepszy na rynku bez podawania konkretnych danych, to kiepska strategia.
Jak tworzyć opisy produktów?
Opis musi być zwięzły i powinien koncentrować się na konkretnych informacjach, które mają znaczenie z punktu widzenia klienta. Przygotowanie tekstu będzie łatwiejsze po dokładnym określeniu grupy docelowej danego produktu. Na przykład opisy damskich ubrań powinny skupiać się bardziej na wyglądzie, męskich na funkcjonalności. Klient, który podejmuje decyzję o zakupie, chce wiedzieć, co może zyskać dzięki danemu produktowi, na przykład elegancki wygląd lub ochronę przed zimnem.
Przy tworzeniu opisów trzeba brać pod uwagę nie tylko odbiór ze strony klienta, ale również działanie wyszukiwarek internetowych. Dobrze napisany tekst będzie służyć także pozycjonowaniu, dlatego powinien zawierać słowa kluczowe.
Najczęstsze błędy
Do najważniejszych błędów przy tworzeniu opisów produktów należy kopiowanie treści z innych stron – każdy tekst umieszczany na stronie powinien być unikalny. Złym pomysłem są także długie, nudne opisy, które nie zawierają konkretnych informacji na temat produktu – klient szybko zrezygnuje z czytania i przejdzie na stronę konkurencji.
Przy tworzeniu opisu należy skupić się na korzyściach dla klienta, wynikających z zakupu danego towaru. Nie trzeba powielać informacji technicznych czy charakterystycznych cech widocznych na zdjęciu.