W czym przydaje się Google Analytics?

W internecie dane to podstawa- także wtedy, gdy chcemy się skutecznie reklamować. Właśnie dlatego jednym z podstawowych narzędzi stosowanych w marketingu internetowym jest Google Analytics.

Google Analytics to zbiór internetowych narzędzi sosowanych do prowadzenia analiz statystyk dla stron WWW, który został stworzony przez Google. Aktualnie z narzędzi Google Analytics może korzystać każdy, ponieważ Google nie stosuje żadnych ograniczeń. Oczywiście, z takich funkcji najczęściej korzystają właściciele stron internetowych, a także takie firmy jak agencja mediowa, agencja interaktywna, agencja reklamowa, agencja SEO.

Co potrafi Google Analytics?

Do dyspozycji użytkowników jest szeroka gama prostych i bardziej zaawansowanych funkcji stosowanych do analizy stron internetowych. Analytics pozwala na generowanie ponad 80 różnych raportów, które dotyczą ruchu internetowego, a także wskaźników konwersji oraz ROI (ang. return on investment, zwrot z inwestycji) – wskaźnika rentowności.

Możliwa jest też analityka treści, aby zobaczyć, które części witryny mają wysoką skuteczność, które z nich są najbardziej popularne. Ważna jest też analityka społecznościowa, która pozwala na analizowanie, jak użytkownicy strony korzystają z funkcji udostępniania informacji na serwisach społecznościowych. Ponadto Google Analytics pozwala na analitykę danych mobilnych, co obecnie, gdy coraz więcej z nas korzysta z sieci na smartfonach i tabletach, ma bardzo duże znaczenie.

Jak wykorzystywać Analytics?

W internecie możemy znaleźć bardzo dużo informacji o tym, w jaki sposób korzystać z funkcji udostępnianych przez Google Analytics. Możemy też skorzystać z pomocy ekspertów w tej dziedzinie, na przykład może być to agencja e-marketingowa czy agencja mediowa, która zajmuje się świadczeniem usług w ramach reklamy w internecie. Wtedy fachowcy będą mogli doradzić na podstawie uzyskanych raportów, jakie zmiany powinny być wprowadzone na stronie internetowe, aby poprawić jej popularność i czerpane z niej zyski.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here