Założenie własnego bloga ma szereg korzyści. Blog firmowy powinien być profesjonalny i musi znajdować się pod domeną firmową. W przypadku prowadzenia takiego bloga należy unikać darmowych platform.
Zakładanie bloga na WordPressie
Platforma WordPress.org będzie najlepszym rozwiązaniem w przypadku bloga firmowego. Instalacja i korzystanie z tej platformy są stosunkowo proste, można także wybierać spośród bardzo wielu szablonów, z których wiele dostępnych jest za darmo. Warto również zainstalować bezpłatne wtyczki, które ułatwią optymalizację pod kątem SEO, czy udostępnienie postów w social media.
Content marketing
Jak pisać, żeby prowadzenie bloga przynosiło korzyści? Warto poznać swoich odbiorców i sprawdzić, czym się interesują i czego chcieliby się nauczyć. Do jakiej grupy docelowej będą skierowany posty, jaki jest wiek, dochód i wykształcenie czytelników? W odbiorze tekstu pomoże odpowiednie formatowanie, czyli np. wykorzystanie śródtytułów i pogrubień.
Promowanie bloga
Kluczem do promowania bloga jest przede wszystkim dobra treść, która przyciągnie zainteresowanie. Warto zainwestować w pozycjonowanie, najlepiej na mniej popularne frazy. Pomocne będzie także wykorzystanie social media, przede wszystkim stworzenie fanpage na Facebooku. Bloga można promować przez gościnne wpisy i komentowanie na innych blogach o podobnej tematyce. Dobrym rozwiązaniem jest także zapisanie się do grup dyskusyjnych i na fora poświęcone danym zagadnieniom.
Zbieranie leadów na blogu
Do zbierania adresów email niezbędny jest system do email marketingu, ponieważ zbieranie i przechowywanie takich danych wymaga odpowiednich zabezpieczeń.
W jaki sposób zachęcić czytelników bloga do podawania adresu? Prostym sposobem jest podzielenie treści na dwa segmenty – darmowy i premium. Materiały, które skutecznie zachęcają do zapisów to materiały wideo, ebooki, darmowe narzędzia, webinarium, czy raporty. Ważne jest także umieszczenie formularza zapisu w odpowiednim miejscu, np. w formie wyskakującego okienka.